BLOG

Dzień 16: W Galerii Zeinart

Po przebudzeniu dowiedzieliśmy się, że w nocy w naszym obozowisku był wilk egipski, zwabiony zapachem resztek kurczaka z kolacji. Ten wilk jest niewielki...

CZYTAJ DALEJ

Dzień 15: Na rybach i na wydmach

Po skromnym śniadaniu w Arkeiss ruszyliśmy na dalszą eksplorację Parku Narodowego Banc d’Arguin. Obraliśmy kierunek na rybacką wioskę Iwik. Tam mieliśmy wsiąść do...

Dzień 14: W cieniu tragedii

Po śniadaniu, które znowu zjedliśmy w restauracji Venezia wyruszyliśmy z Nawazibu do Parku Narodowego Banc d’Aguin. To olbrzymi nadmorski park liczący ponad 12...

CZYTAJ DALEJ

Dzień 13: Ekonomiczna stolica kraju

Około 8:00 żelazny pociąg zatrzymał się na przedmieściach Nouadhibou (pl. Nawazibu). Wszyscy przyjęliśmy to z ulgą i jak najszybciej opuściliśmy wagon. Po drodze...

Dzień 12: Odwołany pociąg

W nocy wiało chyba najmocniej od czasu wjechania na Saharę. Nasz namiot został owiany z każdej strony i rankiem wyglądał to tak jakby...

CZYTAJ DALEJ

Dzień 11: W tunelu

Po śniadaniu pojechaliśmy do centrum Ataru. Przede wszystkim po to, żeby uzupełnić zapasy wody, żywności i paliwa. Korzystając z okazji mieliśmy okazję pospacerować...

Dzień 10: W mieście naukowców

Poranek zaczęliśmy w Ouadan (pol. Wadan). Do tego miasta wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO mieliśmy blisko, gdyż poprzedni wieczór zakończyliśmy w...

CZYTAJ DALEJ

Dzień 9: U rodziny Tayeba

Rano zmienili się nasi przewodnicy. Boubakar został zastąpiony przez powracającego z Senegalu Bouha, z którym mieliśmy podróżować już do samego końca naszej wyprawy....

Dzień 8: Chinguetti

Z samego rana wjechaliśmy do Chinguetti i udaliśmy się prosto do miejscowej biblioteki Al Ahmed Mahmoud. Jest to jedna z kilku miejscowych bibliotek,...

CZYTAJ DALEJ

Dzień 7: W kurorcie

Abdulaj wrócił w nocy ze szpitala. Spał trochę dłużej niż inni, ale po obudzeniu stwierdził, że jest zdrowy i gotowy do drogi. Wyglądał...

Dzień 5: Inne oblicza kraju

Wczesnym rankiem spakowaliśmy nasze obozowisko i pojechaliśmy z powrotem do Tichitt. Jeszcze wczoraj udało nam się dogadać z miejscowymi żandarmami i pojechaliśmy wykąpać...

CZYTAJ DALEJ

Dzień 3: Nbeika i oaza Matmata

19 maja kontynuowaliśmy podróż w kierunku Tichitt. Droga do Tichitt jest jedną z najtrudniejszych w kraju, przebiega przez najdzikszą pustynię, dlatego naszym celem...

Dzień 2: Droga Nadziei

18 maja wcześnie rano opuściliśmy Nawakszut. Przedmieścia stolicy są bardzo zaniedbane, ale wzdłuż drogi wyjazdowej oczywiście trwa nieustanny handel. Minęliśmy niezliczoną liczbę małych...

Pamiętnik z Sahary – Mauretania

W trakcie podróży do Mauretanii pisałem dziennik. Będę publikował go tutaj w odcinkach. Poniżej, klikając w odpowiedni tytuł możecie zapoznać się z treścią...

Dzień 1: Nouakchott

16 maja późnym wieczorem, z dużym opóźnieniem wylądowaliśmy na międzynarodowym lotnisku Oumtounsy w Nawakszut, stolicy Mauretanii. Dotychczasowe doświadczenia nauczyły nas, że działanie głównego...

Famadihana

Jest to święto związane z faktem, że w kulturze malgaskiej przodkowie odgrywają ważną rolę. Według lokalnych wierzeń duchy przodków, jeśli są traktowane z...

Dzień 9: nad rzeką Moskitów

Byłem już fizycznie trochę zmęczony ta wyprawą, ale wiedziałem, że zaraz będzie mi tej Afryki brakowało. Dzień zaczęliśmy wyjątkowo szybkim, jak na lokalne...

CZYTAJ DALEJ

Dzień 8: Deszcz w kraterze

Tego dnia wybraliśmy się do jednego z najpiękniejszych miejsc w Tanzanii, czyli na dno krateru Ngorongoro. Geologicznie krater ten jest kalderą. Unikalne jest,...

Dzień 7: Pożegnanie z Serengeti

Wyjechaliśmy bardzo wcześnie rano z Hertiage w kierunku lądowiska Kogatende, żeby skrótem ominąć tereny Lobo i znaleźć się w Serengeti Centralnym. Naszym głównym...

Rzeka Tarangire

Dzień 2: Wśród baobabów Tarangire

Zanim zacznę opowieść o pierwszym dniu podróży po tanzańskich parkach narodowych muszę wspomnieć o naszej grupie uczestników. Fajniejszej grupy indywidualistów, na taki wyjazd,...

CZYTAJ DALEJ

Dzień 1: Zagubione bagaże i Arusha

Przygoda zaczęła się na Lotnisku Chopina w Warszawie. Na bagażu rejestrowanym pojawiły się złowróżbne zawieszki „Rapid transfer”. Potem, zostałem wezwany przez megafony, bo...

do źródeł Nilu Białego

Pamiętnik przywieziony z Ugandy

W trakcie podróży do Ugandy pisałem dziennik. Publikowałem go w odcinkach na moim prywatnym koncie na Facebooku. Poniżej, klikając w odpowiedni tytuł możecie...

Kiedy odwiedzić Ugandę

Siedzę sobie na hotelowym tarasie na przedmieściach Kampali w Ugandzie, planuję dla was trekking do siedlisk goryli. Ale na razie info o pogodzie.

Zebry w Tarangire czy podróżowanie z africanfive.com jest bezpieczne

Parki Narodowe Tanzanii: Tarangire

Park Narodowy Tarangire leży nieco na uboczu popularnego północnego obwodu safari w Tanzanii. Znajduje się on pomiędzy Stepem Masajów na południowym wschodzie, a...

Obszar Chroniony Ngorongoro

Park Narodowy Lake Manyara znajduje się w północnej Tanzanii, zaledwie 70 km na północny zachód od Tarangire. Jego granice obejmują

Słonie w Serengeti

Parki Narodowe Tanzanii: Serengeti

Magia Parku Narodowego Serengeti nie jest łatwa do opisania słowami. Kiedy zobaczyłeś Serengeti i spróbujesz opisać je przyjaciołom i rodzinie, zaraz zdasz sobie...

Qatar Airways

Lataj mądrze, a nie czarterem

Korzystajcie z tego, że podróżujecie, nie dajcie sobą manipulować rzekomą wygodą lotów czarterowych. Każdy kto przeżył czarter, szczególnie w polskim wydaniu, powie w...

Nosorożce w parku narodowym Mkomazi

Parki Narodowe Tanzanii: Mkomazi

Dziś poznamy jeden z najmniej popularnych i najmłodszych tanzańskich parków narodowych, które odwiedzimy w czasie naszej październikowej wyprawy. Park Narodowy Mkomazi to wspaniały...

Kontakt Z NAMI

DANE FIRMY

AfricanFive.com Sp. z o. o.